Władze
Zarząd SOOIPP w składzie:
Komisja Rewizyjna w składzie:
Dr hab. Dariusz M. Trzmielak – Członek Zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce. Od 2007r. dyrektor Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiego, a od 2008r. pełni funkcję członka rady nadzorczej Centrum Innowacji – Akcelerator Technologii Fundacji UŁ. W latach 2010-2014 pełnił również funkcję członka komitetu inwestycyjnego Funduszu StartMoney. Dr hab. Dariusz Trzmielak pracował w latach 2004-2007 w Amerykańsko-Polski Program Offsetowy Uniwersytet Teksański- Uniwersytet Łódzki, jako Dyrektor Centrum Innowacji. W działalności międzynarodowej jest członekiem Fellows Network Uniwersytetu Teksańskiego w Austin. Dr hab. Dariusz Trzmielak stopień naukowy doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania „Komercjalizacja wiedzy i technologii – stymulanty i strategie w 2014 roku.
W 1998 roku był stypendystą Fundacji GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel- und Osteuropa). W 2000 roku odbył też staż naukowy w Justus Liebig Universität w Giessen. Ukończył szkolenie dla dyrektorów w Instytucie Innovation Creativity and Capital Uniwerstytetu Teksańskiego w Austin, gdzie uzyskał certyfikat Instytutu jako specjalista z zakresu transferu wiedzy i technologii. Opublikował ponad 95 prac naukowych w tym 6 książek i 10 monografii samodzielnie lub we współautorstwie redakcyjnym.
Posiada w dorobku 30 pozycje napisane w językach obcych w tym jedną monografię współredagowaną dla Wydawnictwa Purdue University Press (USA). Do najważniejszych jego publikacji naukowych należą:
- - International cases on innovation, knowledge and technology transfer, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014.
- - Innovations and Knowledge Commercialization. Cooperative Resources, Integrated Science and Business, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013 (współredaktor J. Ropęga).
- - Własność intelektualna na uczelni i w działalności gospodarczej. Analiza porównawcza i praktyczne aspekty funkcjonowania systemu patentowania w Polsce i wybranych krajach, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013 (współautor. S. Byczko).
- - Komercjalizacja nauki i technologii – determinanty i strategie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2013.
- - Metodyka i organizacja doradztwa w zakresie transferu i komercjalizacji technologii, PARP, Łódź-Austin 2011.
- - Zarządzanie własnością intelektualną w przedsiębiorstwie i na uczelni, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Gdańsk 2010, s.195 (współautor S. Byczko).
- - Technology transfer and the development of New technology-based firms: Polish perspectives and case study on nanotechnology, [w:] Global Perspectives on Technology Transfer and Commercialization, red. J. S. Butler, D. V. Gibson, Edward Eldar, Northampton, 2011, ss. 239-269.
- - Value - Added Partnering and Innovation In a Changing World, Purdue University Press, West Lafayette, Indiana 2009, s.391.(współredakcja: Marina van Geenhuizen, David V. Gibson, Maciej Urbaniak)
Marzena Mażewska - specjalistka z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorczością, instrumentami wsparcia dla innowacj,. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji w Warszawie. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w doradztwie dla MSP oraz instytucji otoczenia biznesu w dziedzinie inkubacji przedsiębiorczości i innowacji, transferu technologii oraz rozwoju regionalnego. W latach 1996–1998 ekspert Projektu Banku Światowego w zakresie rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, a w latach 2000–2007 i 2012 - 14 ekspert Programu Rozwoju Ekonomiki i Przedsiębiorczości Fundacji Open Society Institute w Nowym Jorku. Koordynatorka i współrealizatorka kilkudziesięciu krajowych i międzynarodowych projektów związanych z rozwojem sektora MSP i instytucji otoczenia biznesu. Posiada 20 lat doświadczeń w realizacji projektów badawczych oraz aplikacyjnych w dziedzinie inkubacji przedsiębiorczości i innowacji, transferu technologii oraz rozwoju regionalnego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, Azji Centralnej. Autorka i realizatorka kilkudziesięciu programów edukacyjnych dla przedsiębiorców i kadry ośrodków innowacji i przedsiębiorczości. Autorka i współautorka ponad 100 publikacji, analiz, ekspertyz i opracowań na temat przedsiębiorczości, tworzenia i zarządzania ośrodkami innowacji i przedsiębiorczości, ich strategii rozwoju, oraz rozwoju regionalnego. Wieloletni członek władz Stowarzyszenia Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, od 2012 Prezes Zarządu SOOIPP, od 2013 członek Rady Ogólnopolskiego Klastra Innowacyjnych Przedsiębiorstw.
Krzysztof Gulda - fizyk, przedsiębiorca, strateg w sektorze publicznym i prywatnym, konsultant w firmach doradczych i organizacjach międzynarodowych. Od kwietnia 2014 członek Komitetu Polityki Naukowej - ciała doradczego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od października 2012 do maja 2015 wybrany na wiceprzewodniczący Komitetu Europejskiej Przestrzeni Badawczej i Innowacji (ERAC) - ciała doradczego Rady UE i KE.
Posiada unikalne, wszechstronne doświadczenie zdobyte we wszystkich sektorach trójkąta wiedzy. Prowadził własną firmę działającej z sukcesami w początkach nowego ładu gospodarczego w Polsce. Biorąc udział w badaniach fizyki struktury jądra atomowego prowadzonych przez międzynarodowe zespoły badawcze w CERN. Tworzył jedno z pierwszych w Polsce uniwersyteckich centrów transferu technologii przy Uniwersytecie Warszawskim. Przez ponad 10 lat kierował w nowatorski sposób strategicznymi departamentami w Ministerstwie Gospodarki, a później Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego odpowiadając m.in. za tworzenie polskiej polityki innowacyjnej oraz biorąc udział w reformie systemu nauki i szkolnictwa. Zarządzał opracowaniem i uruchomieniem wdrażania wieloletniej strategii rozwoju największej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej grupie kapitałowej przemysłu obronnego. Wielokrotnie brał udział lub przewodził międzynarodowym zespołom eksperckim przy OECD, ONZ, Radzie UE I KE. Wielokrotnie zapraszany na misje eksperckie KE, ONZ i Banku Światowego do dawnych krajów Związku Radzieckiego (Mołdawia, Kirgistan, Kazachstan, Ukraina) i krajów powstałych po rozpadzie Jugosławii (Macedonia, Serbia).
Aleksander Bąkowski, dr inż. - Wiceprezes Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce (SOOIPP). Od 2000-2013 związany z Krajowym Punktem Kontaktowym Programów Badawczych UE (KPK), jako konsultant i koordynator podprogramów 7 Programu Ramowego: „Regiony wiedzy” i „Badania na rzecz MŚP”. W latach 2009-2015 kierownik zespołu ekspertów europejskich projektów pomocy technicznej: wspomagającego integrację Ukrainy z Europejską Przestrzenią Badawczą oraz wspomagającego utworzenie centrum inkubacji i komercjalizacji biotechnologii (BIOCentrum) w Zagrzebiu. W latach 2003-2006 współpracował z Ministerstwem Gospodarki w zakresie programowania sektorowych programów operacyjnych funduszy strukturalnych oraz Ministerstwem Nauki i Informatyzacji w zakresie opracowania i oceny Regionalnych Strategii Innowacji.
Ekspert w zakresie programów Unii Europejskiej, zwłaszcza Programów Ramowych i Funduszy Strukturalnych. Posiada piętnastoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektami badawczymi i innowacyjnymi, realizacji projektów w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych, transferu technologii, wspierania przedsiębiorstw innowacyjnych. Konsultant w zakresie polityki innowacyjnej na poziomie krajowym i regionalnym oraz instrumentów wdrażania tej polityki; koordynator projektów krajowych i międzynarodowych w tym zakresie. Współautor raportów nt. stanu ośrodków innowacji i przedsiębiorczości (OIIP) w Polsce opracowywanych przez SOOIPP.
Ekspert w zakresie programów Unii Europejskiej, zwłaszcza Programów Ramowych i Funduszy Strukturalnych. Posiada piętnastoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektami badawczymi i innowacyjnymi, realizacji projektów w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych, transferu technologii, wspierania przedsiębiorstw innowacyjnych. Konsultant w zakresie polityki innowacyjnej na poziomie krajowym i regionalnym oraz instrumentów wdrażania tej polityki; koordynator projektów krajowych i międzynarodowych w tym zakresie. Współautor raportów nt. stanu ośrodków innowacji i przedsiębiorczości (OIIP) w Polsce opracowywanych przez SOOIPP.
Elżbieta Książek - pracownik Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (PPNT), ekspert w dziedzinie instrumentów transferu wiedzy i polityki innowacji oraz działalności ośrodków innowacji. Koordynowała działania inicjatywy „Skuteczne Otoczenie Biznesu” (2010-2013). Współautor publikacji na temat standardów i kierunków rozwoju parków technologicznych i innych ośrodków innowacji. Zaangażowana w tworzenie, wdrażanie i monitoring regionalnych strategii m.in. RIS3 dla Wielkopolski i we współpracę międzyregionalną (np. koordynator projektu INTERREG IVC - KNOW-HUB pt.: “Enhancing the regional competences in strategic management of innovation policies” (2012-2014). W latach 2004-2008 - kierownik Sekretariatu Sieci Innowacyjnych Regionów Europy (IRE) w Luksemburgu. Zajmowała się m.in. wsparciem metodologicznym regionalnych strategii innowacji, identyfikacją i rozpowszechnianiem dobrych praktyk oraz rozwojem narzędzi wspierających procesy tworzenia polityki innowacyjnej. W latach 1997-2004 zaangażowana w rozwój operacyjnej działalności Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego, kierowanie pracami Regionalnego Punktu Kontaktowego Europejskich Programów Badawczych UE, współrealizacja projektu regionalnej strategii innowacji „RIS Innowacyjna Wielkopolska”, ośrodka transferu innowacji (IRC) oraz wsparcia przedsiębiorczości akademickiej. Wielokrotnie pracowała jako niezależny ekspert dla Komisji Europejskiej.
Z wykształcenia politolog i dziennikarz, nauczyciel języka angielskiego oraz technik technologii żywności.
Marek Winkowski - wiceprezes zarządu dyrektor d.s. inwestycji Wrocławskiego Parku Technologicznego S.A. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Gdańskiej. Od 1996 roku związany z WPT S.A. - od momentu utworzenia Grupy Inicjatywnej powołanej w celu utworzenia Parku Technologicznego we Wrocławiu. W latach 1998-2000 był pierwszym prezesem zarządu WPT. /. W okresie od ukończenia studiów do 1990 r. pracował jako inżynier budowy, projektant, specjalista d.s. wdrażania nowych technologii przy realizacji wielu inwestycji ( m. innymi KWB Bełchatów, Zakład Produkcji Wody dla Wrocławia). Od 1990 aktywnie zaangażowany w zmiany ustrojowe, radny Rady Miejskiej Wrocławia I- kadencji pracuje w komisji planowania przestrzennego i komisji infrastruktury miejskiej. W latach 1995 - 2004 obejmuje funkcje dyrektora Wydziału Inicjatyw Gospodarczych we Wrocławiu kierując wieloma oryginalnymi projektami miasta (park technologiczny, obligacje komunalne, FUTURALLIA).
W okresie popowodziowym pełnił funkcje lokalnego eksperta Banku Światowego. W latach 1994 – 2004 członek kilku rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz przewodniczący rady nadzorczej MPWiK. Od 2004 r. wiceprezes zarządu –dyrektor d.s. inwestycji Wrocławskiego Parku Technologicznego S.A., w ramach swoich obowiązków kieruje największymi projektami realizowanymi przez WPT. Od maja 2008 r . sekretarz a od 19.05 2011 wiceprezes zarządu SOOIiPP, obecnie członek zarządu SOOIPP.
Ponadto przewodniczący komitetu sterującego klastra NUTRIBIOMED, członek komitetu sterującego klastra MEGA-NANO ENERGII, członek Rady Dolnośląskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości, uczestnik wielu szkoleń krajowych i zagranicznych, autor i współautor artykułów i poradników na tematy związane z parkami i inkubatorami technologicznymi oraz procesami inwestycyjnymi.
Dr inż. Jerzy Koszałka – nauczyciel akademicki, trener i doradca w zakresie marketingu, zarządzania i innowacji. Uczestniczył w realizacji wielu projektów, służących diagnozowaniu i restrukturyzacji przedsiębiorstw produkcyjno-usługowych oraz opracowaniu i wdrażaniu strategii ich rozwoju. Współautor Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Pomorskiego RIS-P (2003-04), kierownik projektu międzynarodowego konsorcjum, koordynowanego przez Politechnikę Gdańską, „Regional Innovation Strategy for Pomerania Region – complement and action plan (RISP)”, finansowanego ze środków 6 Programu Ramowego UE (2005-08), współtwórca rekomendacji zmian w polskim systemie transferu technologii oraz wspierających je opracowań w projekcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pt. "Skuteczne Otoczenie Innowacyjnego Biznesu" (2010-11), współautor "Poradnika dla przedsiębiorców - praktyczny transfer technologii w firmach", dla Mazowieckiej Sieci Innowacji MSODI (2012-13).
Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2002), był członkiem Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego (2007-14) oraz przewodniczącym powołanej w jego ramach grupy „Społeczne Pomorze”, wspierającej rozwój kapitału społecznego w działalności publicznej (2009-14).
Anna Tórz - Kierownik Działu Inkubacji i Obsługi Firm Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji UAM. W latach 2006-2016 tworzyła i rozwijała InQbator PPNT FUAM. Realizuje i kieruje projektami z zakresu wspierania rozwoju przedsiębiorczości akademickiej, finansowanymi z funduszy strukturalnych i krajowych.
Autorka publikacji z zakresu przedsiębiorczości akademickiej, zarządzania inkubatorami technologicznymi oraz mierzenia efektywności funkcjonowania instytucji otoczenia biznesu. Redaktor Naczelna wydawanego w latach 2007-2011, kwartalnika IQ – pisma promującego innowacje, transfer technologii i postawy proprzedsiębiorcze. Doświadczony trener w obszarach przedsiębiorczości akademickiej oraz charakterystyki i oferty instytucji otoczenia biznesu dla studentów, oraz zarządzania inkubatorem technologicznym i mierzenia efektywności działania inkubatora technologicznego dla kadry zarządzającej tymi instytucjami.
W latach 2008-2011 przewodnicząca Sekcji Parków i Inkubatorów Technologicznych Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce. Od maja 2011 r. członek zarządu SOOIPP.
Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów Master of Science in Science and Technology Commercialization (MSSTC) na Uniwersytecie Łódzkim. Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Łukasz Sztern - Łukasz Sztern – w latach 2008 – 2015 pracownik Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w tym czasie koordynował działania i przedsięwzięcia PARP skierowane do wzmocnienia kompetencji pracowników ośrodków innowacji pn. „Skuteczne otoczenie innowacyjnego biznesu”. Realizował działania analityczne dotyczące działalności i efektywności IOB – takie jak Benchmark Parków Technologicznych. Ze strony PARP współpracował z zespołem redakcyjnym raportu „Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce”. Był pomysłodawcą i nadzorował inicjatywy PARP dotyczące budowania standardów zarządzania ośrodkami innowacji oraz jednolitą metodologią badania potrzeb i monitorowania satysfakcji klientów IOB. Od 2016 r. kieruje pracami Inkubatora Innowacyjności Politechniki Warszawskiej. Działanie inkubatora skierowana jest na wzmacnianie społeczności akademickiej i młodych przedsiębiorców w Warszawie poprzez dostarczenie im kompleksowej oferty usług pozwalających na weryfikację, rozwój i skalowanie pomysłów biznesowych i firmy typu startup.
Barbara Kostyra - wiedza i doświadczenie zarządcze wynikające z pełnionych funkcji w obszarze organizacji i zarządzania działalnością parków technologicznych i inkubatorów. Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej Wydziału Chemicznego i Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na Wydziale Finansów.
1988-2004 praca w Instytucie Chemii Przemysłowej w Warszawie, asystent w Zakładzie Inżynierii Chemicznej i Modelowania i w Zakładzie Produkcji Doświadczalnej m.in. przy realizacji projektów celowych w zakresie nowych technologii i nowych produktów - współpraca z ramienia Dyrektora Technicznego IChP z Komitetem Badań Naukowych. Nadzór nad wykonywaniem projektów – wdrażanie do produkcji nowych produktów/preparatów chemicznych, opracowanych i opatentowanych w Instytucie. Od 2006 praca w Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., realizacja projektów inwestycyjnych i doradczych związanych z Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym AEROPOLIS - od X.2010 na stanowisku Dyrektora Centrum Zarządzania PPNT, od III.2013 Wiceprezes Zarządu RARR. 10 lat doświadczenia przy realizacji projektów współfinansowanych z funduszy UE i BP, w latach 2013-2015 Członek Podkarpackiej Rady Innowacyjności.
Ponadto współpraca ze Specjalna Strefą Ekonomiczną EURO-PARK MIELEC od 2011 roku członek komisji przetargowej na wydawanie zezwoleń na działalność w strefie w zakresie Parku.